7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

عمر مفید یخچال و ساید چقدر است؟

عمر مفید یخچال و ساید چقدر است؟

عمر مفید یخچال و لوازم خانگی منزل به تعداد خانوار و نوع نگهداری شما وابسته است. مهم تر از برند یخچال و لوازم خانگی، نگهداری و تعمیرات ساید بای ساید و یخچال در زمان های مشخص و حداقل سالی دو بار بسیار مهم است. احتمالاً این ضرب المثل را شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است، پس بهتر است قبل از خرابی یخچال، به منظور افزایش عمر مفید یخچال، پیشگیری های لازم را انجام دهید.

عمر مفید یخچالکارکرد مناسب یخچال
کارکرد موثر یخچال زمانی است که مواد غذایی را در دمای مشخص نگهداری کند و از رشد باکتری ها جلوگیری کند. اگر غذاهای شما در دمای نامناسبی نگهداری شود رشد باکتری ها و مطمئنا بیماری هایی را در پی خواهد داشت. پس اگر به موقع تعمیرات یخچال و فریزر را انجام ندهید در واقع در معرض خطر انواع بیماری ها خواهید بود.

نکاتی در مورد نگهداری و عمر مفید یخچال
مهمترین موضوع در مورد نگهداری یخچال، دمای آن است. بهتر است برای این کار یک دماسنج را درون یخچال قرار دهید تا از دمای مناسب یخچالتان مطلع شوید. حتی دمای محیط اطراف نیز بر عمر مفید یخچال و فریزر شما تاثیر می گذارد.
بهتر است که لکه های به جا مانده از مواد غذایی را در قفسه های یخچال پاک کنید و به صورت هفته ای یک بار یخچالتان را تمیز کنید. آلودگی های درون یخچال باعث حمل باکتری ها و میکروب ها می شود.
به منظور مصرف کمتر انرژی و کارکرد صحیح یخچالتان، یخچال را به دیوار نچسبانید تا جریان هوا پشت یخچال بوجود آید.
هیچگاه یخچال را بیش از حد ضرفیتش پر نکنید. این کار از طول عمر مفید یخچال می کاهد.
نوار پلاستیکی روی در یخچال را بررسی کنید تا گرمای بیرون به داخل یخچال نشت نکند و عملکرد آن را پایین نیاورد.
کویل های پشت یخچال را تمیز کنید، زیرا اگر لوله ها و کویل های کندانسور کثیف باشند تبادل گرمایی با هوای اطراف دچار اختلال می شود و طول عمر مفید یخچال کاهش می یابد و انرژی بیشتری را مصرف می کند. همین امر باعث خرابی یخچال یا ساید بای ساید شما می شود.
فیلترهای آب یخچال را تعویض کنید. زیرا اگر فیلترها به موقع عوض نشوند، به خوبی آب را تصفیه نخواهند کرد.
عمر مفید یخچالتوصیه هایی برای افزایش طول عمر لوازم خانگی
لوازم خانگی از قطعات الکتریکی و خیلی حساس تشکیل شده است. این قطعات مستعد خرابی هستند، همچنین ممکن است با خرابی یک قطعه ی کوچک کل سیستم دچار مشکل شود و هزینه ی گزافی را به همره داشته باشد. به همین دلیل بررسی و تعمیرات سالیانه برای افزایش طول عمر مفید یخچال و لوازم خانگی بسیار حائز اهمیت است. حتی ممکن است به لحاظ ظاهری یخچال یا وسیله ی خانگی شما مشکلی نداشته باشد اما سرویس کردن آن و تمیز کردن قطعاتش باعث بهبود عملکرد و کارایی می شود. لازم به ذکر است که خرابی وسایل الکتریکی و یا عملکرد نادرست آن ها علاوه بر این که منجر به کاهش طول عمر مفید می شود، بلکه باعث افزایش مصرف انرژی الکتریکی نیز می شود.

در بالا تمامی نکات مربوط به نگهداری و افزایش طول عمر مفید یخچال مطرح گردید. اما اگر به هر دلیلی یخچالتان دچار مشکل شد باید به یک تعمیرگاه لوازم خانگی مراجعه کنید که متخصصان خبره و آموزش دیده در زمینه تعمیرات لوازم خانگی داشته باشد زیرا اقدامات افراد کم تجربه ممکن است باعث خرابی بیشتر لوازم خانگی شما بشوند.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان