7 روز هفته، حتی روزهای تعطیل منتظر صدای گرم شما هستیم

  • Info@ara-service.com
  • 021-22504188

راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی

راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی

گاهی دیده می شود که ماشین لباسشویی دچار خرابی شده و مشکلاتی در این خصوص دیده می شود، با توجه به نیاز ضروری به ماشین لباسشویی بهتر است تا حدی از روش های عیب یابی ماشین لباسشویی مطلع باشیم.

خرابی دکمه استارت در ماشین لباسشویی
گاهی دیده می شود که ماشین لباسشویی روشن نمی شود و در واقع دکمه استارت کار نمی کند، در این شرایط ابتدا به سراغ اتصال برق بروید، بررسی نمایید که برق متناسب از 205 تا 230 ولت به ماشینتان متصل است یا خیر. در سری های جدید از ماشین های لباسشویی در صورتی که ولتاژ کمتر از 205 ولت باشد احتمال روشن نشدن آن زیاد است. در گام بعدی می بایست به سراغ چک پارازیت گیر که در انتهای سمت راست و بر روی بدنه ماشین لباسشویی قرار دارد بروید.

در عیب یابی ماشین لباسشویی گاه دیده می شود که دکمه استارت کار نمی کند در واقع ماشین روشن می شود اما با مشکل عدم کارکرد دکمه استارت روبرو هستید. در این روش می بایست در ابتدا به درب دستگاه نگاهی بیندازید و از بسته شدن آن مطمئن شوید. گاه دیده می شود که میکرو سوییچ در خراب است. این موضوع اگر در خصوص خرابی دکمه استارت و یا برد کنترل باشد می بایست از تعمیرکاری که در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی فعالیت دارند استفاده نمایید.

عیب یابی ماشین لباسشویی

مشکل آبگیری و تخلیه در ماشین لباسشویی
در ابتدا می بایست آب ورودی را چک نمایید، احتمال اینکه آب ورودی قطع بوده و یا باز نشده باشد بسیار است. تمیز نمودن فیلتر ورودی آب یکی دیگر از اصولی مهم در خصوص عیب یابی ماشین لباسشویی است. عموماً آشغال گرفتن این قسمت از ماشین لباسشویی یکی از موارد روتین و همه گیر است. بررسی شیر برقی یکی دیگر از روش های ساده در عیب یابی ماشین لباسشویی است، گاهی دیده می شود که برد خراب است. این موضوع در خصوص خرابی ترموستات نیز دیده می شود. در صورتی که ارور خطا دیده شود می توانید با استفاده از اصول تعمیرات لوازم خانگی در هر برند عیب آن را دقیق تر پیدا نمایید.

اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه را به درستی انجام نمی دهد، می بایست در ابتدا به سراغ فیلتر پمپ تخلیه بروید، و آن را چک نمایید این فیلتر معمولاً در سمت راست دستگاه شما قرار دارد. بررسی شلنگ خروجی و میزان خوردگی آن از دیگر مسائل مهم است. عموماً می بایست از باز بودن راه آب خروجی نیز مطمئن شوید.

عیب یابی ماشین لباسشویی

اطلاعات تکمیلی در عیب یابی ماشین لباسشویی
اگر درب لباسشویی باز نمی شود، احتمال خرابی قلاب رد و یا قفل الکترونیکی بسیار مشهود است. در گام بعدی قفل در را چک نمایید . حالتی در ماشین لباسشویی دیده می شود با عنوانrinse hold که اگر به عمد یا سهو انتخاب شده باشد احتمال قفل نمودن درب لباسشویی را خواهد داشت. خرابی پمپ تخلیه و یا برد یکی دیگر از مسائل مهم در عدم کارکرد صحیح درب دستگاه می باشد.

موضوع مهم در خصوص خشک کردن لباس که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند لرزش زیاد است. این موضوع به محل قرار گیری دستگاه شما بستگی دارد. طراز بودن محل قرار گیری دستگاه یکی از مسائل مهم است. دقت نمایید که لباس هایی که در دستگاه ریخته می شود دارای وزن مختلفی هستند. در نهایت در عیب یابی ماشین لباسشویی می بایست به فکر تعویض کمک ها باشید. وجود صدای زیادی و عیب یابی ماشین لباسشویی در چنین حالتی اغلب در خصوص بلبرینگ های آن می باشد. در خصوص دیده شده سفیدک ها بر روی لباس علاوه بر بررسی نوع پودر، دستگاه شما نیاز به جرم گیری خواهد داشت. شما می توانید از طریق تیم های عیب یابی ماشین لباسشویی مشکلات مختلف در این خصوص را دنبال نمایید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب تعمیرات

تلگرام

آخرین مطالب در مورد تعمیرات

ساعت کاری آرا سرویس

شنبه تا جمعه - 8:00 - 22:00

تهران. پاسداران

پاسدارن. میدان هروی. خیابان ساقدوش. خیابان زندی 2
تماس با کارشناسان